Мета і завдання практики
з додаткової кваліфікації
,, Керівник образотворчої
діяльності в дошкільному закладі’’
Мета:
-
формування
професійних здібностей керівника образотворчої діяльності;
-
формування
умінь і навичок організаційної роботи з
образотворчої діяльності в дошкільному закладі ( проведення занять різного
типу, організація студійної, гурткової роботи, індивідуальної роботи з дітьми
та їх батьками;
-
формування
умінь та навичок в художньо-оформлювальній роботі
( організація виставок дитячої творчості);
-
практичне
оволодіння майстерністю виконавської
діяльності у відповідних видах образотворчого процесу, починаючи від визначення
змісту задуму, обрання засобів виразності для його втілення і до досконалого
володіння технікою його відтворення;
-
реалізації
естетичного виховання й художньої освіти засобами образотворчого мистецтва як одного з
чинників базового компоненту змісту дошкільної освіти;
-
практичне
оволодіння методикою керівництва занять,
творчими процесами в галузі
образотворчої діяльності;
-
формування
здатності до продуктивного самовизначення, вдосконалення педагогічної
майстерності та професійних якостей
-
підвищення
мистецтвознавчого рівня та художньої
культури студентів.
Основні завдання практики:
-
Допомогти
кожній дитині набути художньо-естетичний досвід, розкрити внутрішні творчі
здібності та реалізувати їх вільно та відкрито;
-
Розвиток
інтересу до різних видів мистецтва( декоративно-прикладне, образотворче,
література, музика);
-
Практичне
оволодіння навичками навчання основам створення художніх образів в різних
видах художньої діяльності;
-
Стимулювати
художню культуру дітей на основі власного творчого досвіду;
-
Розширити
знання особливостей планування занять в
ізостудії та оволодіти навичками перспективного планування занять, роботи
гуртків;
-
Оволодіти
вмінням діагностувати рівень зображувальних вмінь дітей, напрямками змісту
малюнків, особливостей створюваних пластичних форм, аплікаційних робіт,
паперових конструкцій
Види практики:
- Спостереження і проведення пробних занять( гурткової роботи,
вечорів розваг художньо-естетичного
циклу, самостійної художньої діяльності;
-
Проходження
безперервної педагогічної практики.
Час і термін проходження практики :
VII семестр - 8 тижнів
VIII семестр -
1 тиждень
Напрямки практичної діяльності студентів
Сп.5.010101,,Дошкільна освіта’’
З додатковою кваліфікацією
,,Керівник образотворчої діяльності в
дошкільному закладі’’
Знайомство з ізостудією, наочністю педпроцесу Планування занять,складання перспективного
плану роботи гуртків Проведення занять з ДПМ, жанрів
мистецтва, артпедагогіки Проведення вечорів розваг
художньо-естетичного циклу
Проведення гурткової
роботи, самостійної художньої діяльності,художньо-дидактичних ігор Організація навчально- виховного процесу, художньо-творчої діяльності Діагностика рівня розвитку
зображувальних вмінь дітей Оформлення виставок дитячої творчості Участь в методичній роботі керівника
ізостудіїї
Мета творчої практичної діяльності студентів залучити дитину
до краси в природі, людині,
мистецтві; закласти
основи, які допоможуть дитині вирости людиною, здібною до творчості.
В
основу програми
проходження
практики покладені ідеї Л.М.Шульги ,,Розвиток творчих здібностей дітей
дошкільного віку’’ та програмі розвитку креативності в зображувальній діяльності
·
Всі здібні!
·
мистецтво як спосіб пізнання
Себе і Світу
·
природосообразності;
·
саморозвитку;
·
самоактуализації;
·
біо-соціо-культурної
адаптації засобами артпедагогіки.
Програма
передбачає художньо-творчий розвиток дітей, принципово орієнтоване не на суму знань в навчанні
основам художньої грамоти, не на залучення до якого-небудь основному виду художньої діятельності, а на оптимизацію емоційоно-особистісного потенціалу,
на духовне
становлення.
Створюються умови, в яких дитина зможе пережити, усвідомити кожну тему в сукупності всіх
видів діятельності: розглядаючи твори живопису, слухаючи
вірші, музику створючи власний продукт творчості. Єдність всіх видів діяльності
в такому випадку – засіб , а не мета. Мета
– єдність свідомості та емоційного
хвилювання. Кожна тема має стати емоційним відкриттям та налаштувати
дитину на емоційне відкриття у вираженні
власних почуттів в доступній для неї формі: словом, віршами, піснею, малюнком.
Задача практикантки – так організувати зустріч з
мистецтвом, щоб вона запам’яталась надовго, була
естетично і емоційно наповненою і
особистісно значущою
для кожної дитини. При цьому його роль – майстер, який намагається вести до
створення того алгоритму дії, того творчого процесу, в ході якого здійснюється дослідження, відчувається
радість власного відкриття, власної значущості та поваги неповторності іншого.
Робота практикантки в ізостудии буде визначатися повнотою діяльності
кожного з її учасників. Причому виконання завдань практики має виконуватись виходячи зі своїх знань,умінь та
навичок, життєвого досвіду, інтересів і здібностей. Обов’язково використовується робота в парах або групах з метою
організації діалогового спілкування, яке легко виводе кожного з учасників на
самооцінку, самокорекцію, допомагає принімати рішення по – новому. І
обов’язково для ходу кожного заняття включення в рефлексивну діяльність :
аналіз почуттів, думок, поглядів, світосприймання.
В діяльності дитини оцінюється не результат, а та напруга
яку він приклав. Тому важливо бачити рух, крок дитини, де виникає рефлексія і він сам оцінює свій шлях:
відчуває в собі гармонію, гармонію світу через себе. КРИТЕРІЙ успішності – він
щасливий !
При цьому завдання
педагога – створити умови психологічного клімату, в якому дитина має право на
своє власне читання картини. Враховуючи, що художник, для розмови зі своїм
співрозмовником вибирає не мову нравоучінь, а мову символів, залишаючи право
розуміти його- дофантазувати ,
договорити, домріяти , додумати. І дитина самостійно читає кольори, форми,
звуки, що створив автор.
Більшість програм художньо-творчого розвитку дитини
дозволяють відійти від традиційних схем сприйняття творів мистецтва, його
аналізу та втілення задуму.
Проведення різних напрямків
практичної діяльності студентами під час
проходження практики є передумовою
рішення актуальних взаємопов’язаних завдань:
·
Моделювання
занять направлених на активізацію асоціативно-образного мислення як способу
художнього засвоєння буття.
·
Створення
на заняттях атмосфери співтворчості, зацікавленості, невимушеності,що визначають шлях художнього
творчого процесу.
·
Створення
естетичних ситуацій – важливої умови для виникнення емоційно-творчого
сприйняття дійсності.
·
Постійне
стимулювання художньої культури на основі реалізації власного досвіду.
|